Çocuk Teslimi

Biraz daha düşünerek hareket edebilseler her şey daha güzel olacak.

Çocuk teslimi diye bir durum var bizim bu icrada. Eşler birbirinden ayrıldığı zaman doğal olarak velayet ya annede ya da babada oluyor. Genelde de annede olur babaya da ayda bir gün görme hakkı tanırlar. İşte eğer ki anne göstermek istemezse bu durum da biz devreye gireriz ve bir günlüğüne çocuğu alır babaya teslim ederiz. Bugün de çocuk teslimi vardı. Bizim dairenin dosyası değil yanımızdaki dairenin dosyası. Gitmişler sorunsuzca almışlar çocuğu. Getirdiler daireye. 3-4 yaşlarında sevimli bir erkek çocuğu. Babası uzun zamandır zaten göremiyormuş. Göstermek istemiyormuş annesi ve annesinin ailesi. Aradan bir yarım saat geçti ya da geçmedi bir gürültü koptu dışarıda. Bir de baktık ki çocuğun annesi bütün akrabalarını ayağa kaldırmış, çocuğumu alıp götürdüler diye herkesi toplamış gelmiş adliyenin önüne. Çocuğu istiyorlar. Yani alt tarafı bir gün sonra zaten geri getirilecek çocuk. Bu arada uzun zamandır göstermedikleri için baba tarafı da cümbür cemaat toplanıp gelmişler buraya. Tabi dışarıdakiler böyle bağırıp kıyameti koparır da içeridekiler durur mu yerinde. Durmadılar da zaten. Atladı hepsi birden dışarıya. İlk başlarda sözlü başladı ya çok geçmedi tabi tekme tokat tutuştular kavgaya. Polis de var tabi ama o kadar kalabalıklar ki yetmiyor. İki grup toplam 20 kişi kesin var. Bir de kavgayı ayırayım diye atlayıp yediği yumruktan dolayı kendisi de kavgaya karışan vatandaşla bu sayı rahat 25 falan oldu. Hayatımda böyle bir şey görmemiştim. Belki bir 10 dakika sürdü sürmedi takviye ekipler gelince bitti kavga. Sonuç ne oldu peki. Çocuk o bir gün boyunca babada kaldı. Babası oğluyla hasret giderdikten bir gün sonra annesine teslim etti. Kavga edenlere de yediği dayaklar ve gbtsine işlenen sabıka kayıtları kaldı.

5 yorum:

  1. Kavga 10 dakika..
    Babanın oğluna hasret gidermesi 1 gün..

    Gbt'ye işlenen sabıka kaydı paha biçilemez;DD

    çocuk bir de veliaht ya da prens gibi olsaydı kabileler arası savaş çıkardı;D

    YanıtlaSil
  2. oyhh minik yafruya acıdım ben :/ o hengamede gün biter hasret bile gideremez

    YanıtlaSil
  3. Great blog!
    Cheers from Argentina.
    HD

    YanıtlaSil
  4. o çocuğun annesi ruspu olsa da bu çocuğu ruspu çocuğu yapmaz :S ne manyak karıymış yaaaa :S

    YanıtlaSil
  5. Ne yazık ki toplumun kanayan yarası. Çocuklar hep bir şeylere alet edilir. Evlilik sarsılır hooppp kurtarıcı sıfatıyla bi çocuk dünyaya getirilir. O da kurtaramazsa boşanma arefesinde velayet konusu çözülmez bir düğüm olur. Boşanmak isteyen taraf "çocuğu alırım, yüzünü göremezsin" tehditlerine maruz kalır. Velayet kime verildiyse, çocuğunu tapulu malı zanneder. Sanki "eşlik" kurumundan çıkan, "ana-babalık"tan da çıkıyormuş gibi. Ve sonuç; bu kadar travmayla tek başına başetmeye çalışan, minnacık omuzlarına binen bu ağır yükü muhtemelen ömür boyu taşıyan , yaralı bir yürek... yazık...

    YanıtlaSil