Yalanmış Zarf


         
  
 Ufak masumca yalanmış bir zarf yüzünden fırçalanmak...

    Süleyman Abi… Bizim dairede çalışan icra memuru. İşe başladığım ilk günden beri öğrendiklerimin çoğunu ona borçluyum. İş yerindeki tüm konular hakkında en büyük akıl hocamdır kendileri .Ama son yaptığı iş yok mu...
Savcılık durmadan icradan dosya ister durur. İcra dosyalarının bazılarında borçlunun imzaladığı senetler bulunur. İşte Savcılık da bu senetleri incelemek için sürekli olarak icra müdürlüğünden hem dosyayı hem de senedi ister. Tipik iş günlerinin biri. Mesainin bitmesine 1 saat falan kalmış. Tam da bu günü de kazasız belasız atlattığımı düşünerek mutlu olmaktayım. Ne bileyim içimde garip bir sevinç var. Sonra daire ye bir telefon. O da ne savcı acil olarak bir dosyayı ve bu dosyaya konu olan senedi istiyor. Hadi bakalım diyorum şu son işimi de halledeyim ve bugün de sorunsuz olarak bitisin diyorum içimden. Kalkıyorum yerimden dosyayı bulup hazırlıyorum, senedi yerinden çıkartıyorum güzelce zarfa koyuyorum ve üst yazısını yazması için bizim Süleyman Abi' ye veriyorum. Süleyman Abi üst yazıyı hazırlayadursun ben ceketimi giyiyorum, kravatımı düzeltiyorum üstüme başıma şöyle bir bakıyorum. Ne de olsa makama gidiyorum. Hani son bir aksilik olmasın, günün sonunda üst baştan dolayı savcıdan azar yemiyeyim diyorum kendi kendime. Tamam her şey hazır üst-baş düzgün, dosya tamam. Alıyorum dosyayı çıkıyorum savcının yanına ” Buyurun efendim istediğiniz dosya ve senet “ . Normal durumlarda savcı bey tamam der teşekkür eder bir yere bırakmamı söyler. Ama yok bu kadar dikkat etmişim bir kere her şey düzgün olsun diye. Savcı beyin birden senedi inceleyesi geliyor. Bekliyorum bari baksın da öyle gideyim… O da ne Bizim Süleyman Abi senedi koyduğum zarfı güzelce bir YALAYIP öyle kapatmış. İşte o yalanan zarfı açmak, tirbüşon olmadan bir mantarı sökmek ile aynı şeydir.
Evet en sonunda isteğinize ulaşırsınız ama sonuçta zarf ile birlikte içindekinden de bir miktar feda etmek zorundasınız. Bizim durumda bu feda edilen şey bir senet oluyor ki sizin de tahmin edebileceğiniz gibi bu durum savcı beyin hiç de hoşuna gitmiyor. Ve ben hala bugünün sorunsuz bitebileceğini hayal ededurayım,  savcı bey haklı olarak başlıyor söylenmeye. Tabi ben de aynı anda içim den Süleyman Abi' ye.Ah be Abi tadı çok hoş olabilir ama keşke boş zarflar üzerinden bu hazzı almaya çalışsaydın…

2 yorum:

  1. Hacı zarf dediğin yalanır yaaa sülüman abide kabahat yok :D

    YanıtlaSil
  2. Sen de haklısın ama alışkanlık edindi artık :D

    YanıtlaSil